s

Sådan balancer du dit videoindhold rigtigt

Hvis du har haft afsætning i skolen, så husker du nok de 4 P’er; pris, produkt, place og promotion. I videoverdenen bruger man, det vi kalder for SMART-mål, vores form for SWOT-analyse – og når det kommer til udarbejdelse af video har YouTube udarbejdet d 3 H’er.

Hvad er de 3 H’er?


Det er en ramme for at producere videoer, som bliver lidt bedre end de andre – og det består ikke overraskende af tre essentielle byggesten, der alle begynder med bogstavet H.

“Hero” videoer


Eller på dansk heltevideoen, er stor, og den er spektakulær. Det er noget, der skaber genlyd i en begrænset periode. Maks en til fire gange om året. Lidt som solskin i Danmark. Disse videoer er lavet for at øge brandbevidstheden og øge trafikken til din hjemmeside.

Hub videoer


Hub-videoer er beregnet til at underholde dine kunder. De skubbes regelmæssigt ud over en længere periode. Lidt som regn i Danmark – altså hvis man synes regn er sjov. Deres mål er, at få folk til at lide dine videoer og komme tilbage for mere.

Hygiejne videoer


Endelig har vi hygiejnevideoerne. Hygiejnevideoer hedder de, fordi det var det bedste YouTube kunne komme op med… Disse videoer tilbyder konstant indhold til seerne, når de har brug for det. De dækker interessante emner, som aldrig forældes og tiltrækker løbende nye seere, der bruger YouTube som en søgemaskine til information. En ‘explainervideo‘ er et perfekt eksempel på en hygiejnevideo.

Ligesom Fader, Søn og Helligånden er denne treenighed nøglen til succes med video marketing. Tricket er at skabe den rigtige blanding af videoindhold og frigive det på det rette tidspunkt.

Men lad os lige tage et lille skridt tilbage. For forinden produktion af dine videoer, er det vigtigt at udarbejde din video marketingstrategi, som er er stærkt knyttet til din generelle marketingstrategi og endda til din overordnede forretningsstrategi. Så sørt altid for at justere dine mål på tværs af alt hvad du gør, så du rammer plet og opnår de bedste resultater.

Læs andre indlæg

Oplev Vedio’s videomarketing blog!

Vi vil gerne byde alle marketinggenier, videofans og business folk velkommen til

Hvordan kommer man igang med video?

Hvis du er forælder, ved du udmærket godt, hvordan småbørn håndtere deres

Sådan bør du tænke video, når du skal lave det

Vi har de 4 P’er; pris, produkt, place og promotion. Vi har

Skal jeg hjælpe dig?

Vi kan altid starte med en uforpligtende snak over mail, telefon eller på et fysisk møde. Her taler dine udfordringer og ønsker igennem og i fællesskab får identificeret de oplagte video marketing tiltag til din virksomhed.

Giv Casper et kald eller send ham en mail, og så tager vi den derfra. Vi ser frem til at høre fra dig.

Få en Gratis Analyse

En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.

51 biler solgt på én video!

Se hvordan jeg har hjulpet MG Danmark med succes gennem videomarkedsføring.

Book mig gratis

15 min

Så ser jeg på, hvor video kan gøre en forskel for dig

Dine oplysninger bliver kun brugt forsvarligt i forbindelse med booking af mig samt eventuelt markedsføring efterfølgende.