Videomarkedsføring for Sundhedsvæsnet

Brug video til at formidle, informere og give en god oplevelse til patienter.

Informer dine patienter

Videoer er en god måde formidle, informere og at skabe troværdighed på, og særligt sundhedsvæsnet kan her drage fordel her. Lægeklinikker og hospitaler har en tendens til at føle sig distanceret fra deres patienter. Brug af videomarkedsføring kan hjælpe patienter med at føle sig trygge og informeret. Her er et par forskellige typer videoer, som sundhedsvæsenet med fordel kan bruge.

Testimonials

Alle elsker at høre andre fortælle om deres oplevelse. Udtalelser forbinder mennesker på et følelsesmæssigt niveau, hvilket hjælper potentielle kunder med at stole på den pågældende sundhedsorganisation.

Hjemmesidevideo

Brug video på din hjemmeside som en måde, hvorpå du kan nå potentielle patienter. Allerede inden dine patienter møder op i din klinik, kan du introducerer  og fortæller dem om oplevelsen hos dig og hvad du kan hjælpe dem med. Effektiv markedsføring holder patienterne informeret og sikrer, at de får den nødvendige information uden at det behøver tage unødig tid fra dit personale.

Profilvideoer (psykologer)

Flere patienter undersøger klinikker, før de booker en aftale. Patienter vil gerne kende deres læger. At bruge profilvideoer på hjemmesiden er en god måde at “introducere” en læge på, før en patient træder ind på klinikken. Hvis man kan gøre det lettere at komme i kontakt med læger, er det mere sandsynligt, at potentielle patienter laver en aftale.

Informationsvideoer

Video er en fantastisk måde at dæmpe frygt på og forklare, hvordan en procedure fungerer. Således er patienter mere informerede og mere tilbøjelige til at stille spørgsmål.

Videoer kan også bruges til at uddanne patienter om forskellige forhold. Tilstandsrelaterede videoer underviser patienter i tegn, symptomer og måder at forhindre komplikationer. Du kan også bruge videoer om særlige forhold eller seneste medicinske nyheder. Dette kan hjælpe en potentiel patient med at få booket en tid.

Markedsfør dig og din klinik

Sundhedsvæsnet bør ikke bare bruge sine videoer på hjemmesiden. Sociale medier er et stærkt værktøj, der også bør bruges. Oprettelse af en YouTube -kanal er en glimrende måde at vise dit indhold til masserne. Det er let at dele og få adgang til, hvilket gør det til et vigtigt marketingværktøj.

Det er en branche i vækst og forandring. Og med videomarkedsføring kan sundhedsvæsnet uddanne nuværende og potentielle patienter. Samtidig kan videomarkedsføring vise den personlige side af dig og din klinik. Dette forbedrer patientoplevelsen og øger engagementet.

Oplev Vedio’s videomarketing blog!

Vi vil gerne byde alle marketinggenier, videofans og business folk velkommen til

Hvordan kommer man igang med video?

Hvis du er forælder, ved du udmærket godt, hvordan småbørn håndtere deres

Sådan bør du tænke video, når du skal lave det

Vi har de 4 P’er; pris, produkt, place og promotion. Vi har

Udnytter du dine muligheder optimalt?

Lad mig hjælpe. Jeg har stor erfaring med både B2B og B2C på såvel det strategiske som eksekverende niveau. Vi kan altid starte med en uforpligtende snak om dine udfordringer.

Skal vi tales ved?

Få en Gratis Analyse

En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.

51 biler solgt på én video!

Se hvordan jeg har hjulpet MG Danmark med succes gennem videomarkedsføring.

Book mig gratis

15 min

Så ser jeg på, hvor video kan gøre en forskel for dig

Dine oplysninger bliver kun brugt forsvarligt i forbindelse med booking af mig samt eventuelt markedsføring efterfølgende.