Speedline

Speedline: +31.000 visninger og 2.000 likes på TikTok

I starten af 2020 stødte jeg første gang på den driftige Nicolai fra Speedline. Speedline er en nicheforretning med fokus på scooterdele, primært til unge drenge. Virksomheden blev etableret i 2021 som en webshop og i takt med den rivende udvikling på de sociale medier rakte Nicolai ud til mig, for ambitionerne var tårnhøje. Nicolai og Co. Er et godt eksempel på en case, der har fulgt med tendenserne på sociale medier og der, hvor deres kunder befinder sig.

01. Scope

Speedline er en case, der understreget vigtigheden at af kombinere det gode indhold i kombination med at vide, hvor ens målgruppe befinder sig. Ambitionen var at opbygge relevant indhold med afsæt i deres kernekunders miljø og deres relation til Speedlines produkter for at tiltrække potentielle kunder.

Som supplement ønskede man også at opdele indholdet i mindre bidder og forskellige versioner, som kunne bruges på tværs af platforme, så det kunne bruges forskellige steder i købsrejsen – men det primære fokus var at fange mere top-funnel-søgninger og ligeledes fungere som en kanal til at få mere eksponering og flere følgere.

02. Approach

I en virksomhed er det vigtigt, at man får opbygget en kritisk kundemasse og fokuserer på de steder, hvor der kommer penge i kassen. Derfor tog jeg afsæt i deres eksisterende marketing strategi, hvorfra jeg kunne kortlægge muligheder og fokusområder.

Da fokusset her var mere eksponering og følgere, startede jeg længere oppe i salgstragten, hvorfor den lidt bredere tilgang havde førsteprioritet. Dernæst bevægede jeg mig en smule længere ned i kunderejsen for at sætte mig på de efterfølgende spørgsmål og efterspørgsler, herunder primært igennem mindre videosekvenser med information og stærke call-to-actions.

I udarbejdelsen fokuserede jeg naturligvis på mest de relevante søgeord, og så tog jeg helt konkret udgangspunkt i en konkurrentanalyse, hvor jeg cia en content gap-analyse hurtigt kunne se, hvor andre med samme fokus fik meget trafik og engagement. Den korte historie er så, at jeg anbefalede at vi lavede en reklamefilm, som skulle fungere som et anker efterfulgt at mindre videoer, som skulle komme drypvis – så den måde kunne vi outranke konkurrenterne på de mest kritiske content ved at besvare det, som målgruppen efterspurgte eller reagerede på.

Det skal også siges, at noget særligt her var, at Speedline gerne ville have ekstra fokus på TikTok, som på daværende tidspunkt var et forholdsvist nyt medie for dem – derfor skulle jeg også tage højde for, at videoerne blev produceret med det formål.

Trafikken blev langsomt øget og det var derfor vigtigt, at videoerne kunne skubbe trafikken videre til Speedlines hjemmeside – hvorfra det supplerende videoindhold kunne blive triggeret på baggrund af den adfærd, brugeren havde på hjemmesiden.

Når først de har besøgt hjemmesiden, serverer jeg så en masse content og retargeting, så Speedline hele tiden forbliver top-of-mind hos forbrugerne – og på den måde er videoerne blevet sin egen salgsmotor.

03. Resultat

Samarbejdet fortsætter med fuld fart fremad. Allerede er der dog ingen tvivl om, at tingene i den grad har rykket sig for Speedline, som kan ses på graferne ovenfor. En case, der viser, at man kan komme langt med selv en relativ beskeden investering i godt videoindhold – og der er allerede nu lagt op til, at samme video marketing strategi skal overføres og prøves af hos deres søstervirksomhed cykelshoppen.

Resultatet indtil videre:

  • Mere end 31.000 visninger på 7 dage
  • Forfølgelse af mere end 2.000 likes på TikTok
  • +52.000 eksponeringer på egen kanal
  • +6700 visninger på egen kanal

“Jeg synes, at det har været er rigtig godt samarbejde med Casper. Han har været enorm agil i forhold, hvor vi som virksomhed gerne vil hen, og han har kunne se det større perspektiv i forhold til, hvordan vi kunne bruge video til at nå mål med det. Så en klar anbefaling herfra, og video marketing er noget, som vi fortsat vil investere i fremadrettet.”


  Nicolai Andersen

  Marketingansvarlig
  Speedline

Læs andre indlæg

Jeg er stor tilhænger af at holde det enkelt. Selv det mest komplekse produkt eller service fortjener at blive forklaret helt ind til sin kerne.

Hvis du er forælder, ved du udmærket godt, hvordan det er have småbørn, som spørger dig, hvorfor tingene er som de er, og det er

Hvis du har haft afsætning i skolen, så husker du nok de 4 P’er; pris, produkt, place og promotion. I videoverdenen bruger man, det vi

Udnytter du dine muligheder optimalt?

Lad mig hjælpe. Jeg har stor erfaring med både B2B og B2C på såvel det strategiske som eksekverende niveau. Vi kan altid starte med en uforpligtende snak om dine udfordringer.

Skal vi tage en snak?

Få en Gratis Analyse

En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.

Lad os snakke video

Udfyld venligst formularen nedenfor, og så vil jeg følge op inden for 48 timer. Du er også velkommen til at sende en mail eller ringe – se mere på min kontaktside.

51 biler solgt på én video!

Se hvordan jeg har hjulpet MG Danmark med succes gennem videomarkedsføring.

Book mig gratis

15 min

Så ser jeg på, hvor video kan gøre en forskel for dig

Dine oplysninger bliver kun brugt forsvarligt i forbindelse med booking af mig samt eventuelt markedsføring efterfølgende.