Man - Tors: 09:00 - 16:00 / Fre: 09:00 -15:00

Dækker hele Danmark

Kundeudtalelser genererede
10x flere leads end tidligere

simply-cphcartel-1536x846
+ 0 x
flere leads
+ 0 %
mere trafik

I løbet af 2021 stødte jeg første gang på Simply.com, som ønskede at få hjælp til at fortælle om deres kunder succes samt profilere sig stærkere på det polske og svenske marked – og da de rakte ud til mig, var ambitionerne tårnhøje. Simply.com er et godt eksempel på en vaskeægte vækstcase, der er vokset med raketfart i trafik og leads på kort tid.

Approach

Danmarks Ishockey Union er en case, der understreger vigtigheden af at kombinere det gode indhold i kombinationen med et fokus på passion. Ambitionen var at opbygge relevant indhold med afsæt i inspiration og storytelling for at tiltrække potentielle medlemmer.

Som supplement ønskede man også at lægge en strategi til et indholdsunivers med guides, tips og tricks, der skulle fange mere top funnel-søgninger, og ligeledes fungere som en kanal til at indsamle permissions til deres nyhedsbrev.

I en sportsunion er det vigtigt, at man får opbygget en medlemsmasse og fokuserer på de steder der gør, at medlemmer bliver. Derfor tog jeg afsæt i en komplet video-analyse, der kortlagde muligheder og fokusområder.

Jeg startede langt nede i salgstragten, hvorfor kommercielle videoer og de mere ”sælgende” flows havde en førsteprioritet. Dernæst bevægede vi os en smule længere op i kunderejsen for at sætte os på de tidligere spørgsmål og efterspørgsler, herunder primært igennem indholdsuniverset.

Til content arbejdet skulle jeg naturligvis arbejde helt konkret med et udgangspunkt i de, som potentielle medlemmer var interesseret i, hvor jeg via en kortlægning af kunderejse og research og indsigt hurtigt kunne se, hvor andre med samme fokus fik meget trafik. Den korte historie er så, at jeg lavede inspirerende videoer, der tog udgangspunkt i passionen og drømmene.

Customer Testimonial

Som en del af en videokampagne tog vi ud til Copenhagen Cartel, som er en af Simply.com’s kunder og kendt fra TV programmet ‘Løvens Hule’ for at høre, hvordan de har brugt dem.

Customer Testimonial

Det samme gjorde vi hus BOLD som også er en af Simply.com’s kunder og kendt fra TV programmet ‘Løvens Hule’ for at høre, hvordan de har brugt dem.

Customer Testimonial

Og sidste case i kampagnen var “Bare En T-shirt” som også er en af Simply.com’s kunder og kendt fra TV programmet ‘Løvens Hule’ for at høre, hvordan de har brugt dem.

Videobannere på storskærme

I forbindelse med videoerne blev der også taget en række portrætter, som kunne bruges i forbindelse med grafiske videoannoncer på storskærme rundt omkring i hele landet på bl.a. Metrostationer, hovedbanegården osv.

Brand Story Video

Udover testimonial kampangnen ønskede simply.com at fortælle om dem selv til det polske markedet, som de gerne vil vækste endnu mere på.

Brand Story Video

Og det samme gjorde sig gældende for det svenske marked, hvor vi lavede nogenlunde samme setup.

Resultat

Samarbejdet fortsætter med fuld fart fremad. Allerede er der dog ingen tvivl om, at tingene i den grad har rykket sig for Simply.com. En case, der viser, at man kan komme langt med godt indhold, som andre kan relatere til og finde inspiration og drømme i.

Resultat indtil videre:

  • +10x flere leads gennem social medier
  • +23% medlemsvækst af nye unge spillere

Researh & indsigt

Jeg startede med at lære Simply.com og deres kunder bedre at kende for at få en solid forståelse af deres forretning, målgruppe og marked.

Kortlægning af Kunderejse

Jeg kiggede på deres nuværende tiltag, og hvor det var eventuelle huller som kunne effektiviseres med vide

Kreativ Anbefaling

Ud fra kunderejsen anbefalede jeg en række videotyper, som jeg vidste ville give den ønskede effekt.

Skal jeg også hjælpe dig?

Så kontakt mig og find ud af, hvordan video kan gøre en forskel for din forretning.