Skildrer og italesæt jeres kerneværdier

En profilfilm stiller spørgsmålet “hvad?” og ikke så meget “hvem”.

Profilfilm

En profilfilm portrætterer virksomheden og dens medarbejdere. På den måde får I et visitkort, der på få minutter formidler virksomhedens visioner, værdier og eventuelt medarbejdernes personligheder.

Den kan som regel starte med direktøren, ejeren eller en lignende person, der viser rundt, fortæller og iscenesætter virksomheden eller organisationen på en politisk korrekt måde. Der vises som regel dronebilleder af bygninger, slowmotionbilleder af medarbejdere, der arbejder og kunder, der er glade for produktet.

Derfor er Profilfilm gode

En profilfilm er velegnet til at skabe øget synlighed og større tillid blandt potentielle kunder og samarbejdspartnere. Filmen eksponerer effektivt jeres værdigrundlag og identitet.

Den fungerer også godt internt til at minde medarbejder om, hvilken virksomhed, og med hvilke værdier, de bruger deres tid på at arbejde for. Fortæl med en kort film, at I er en virksomhed der er værd at slide og kæmpe for.

Typisk opbygning

I en profilfilm vil direktøren, ejeren eller en anden repræsentativ person typisk skulle introducere virksomheden og dets kerneværdier. Der ønskes ofte dronevideo af bygninger, slowmotionbilleder og billeder af kunder som er glade for virksomhedens produkter eller ydelser – som en slags med testimonial film. Disse effekter giver det rette æstetiske udtryk til denne slags film.

Der er naturligvis ikke nogen bestemt formel på, hvordan profilfilm SKAL være. Dette er bare hvad vores kunder oftest ønsker. Jeg opfordrer altid til at profilfilm skal være personlig, autentiske og gerne humoristiske – det er den mest effektive vej til at skabe et bånd til kunder og ansatte.

Sådan bruger du en Profilfilm

Profilfilm vil ofte fungere som introduktionsfilm på hjemmesider, sociale medier eller til intern kommunikation, der minder de ansatte om virksomhedens identitet og kerneværdier. Generelt kan den fungere som en standard profilfilm i flere sammenhænge og på alle kanaler.

Profilfilm er en rigtig populær filmtype at få lavet. Det er en naturlig byggesten i virksomheders branding, som danner grundlag for resten af deres videomarketing. Med en profilfilm vil kunder og medarbejdere altid have et billede organisationen som helhed.

Profilfilm for Vestjyllands Højskole

Nedenunder ses en klassisk profilvideo, som jeg producerede for Vestjyllands Højskole. Den blev vist på deres hjemmeside og sociale medier, og resultatet blev ret succesfuldt.

Oplev Vedio’s videomarketing blog!

Vi vil gerne byde alle marketinggenier, videofans og business folk velkommen til

Hvordan kommer man igang med video?

Hvis du er forælder, ved du udmærket godt, hvordan småbørn håndtere deres

Sådan bør du tænke video, når du skal lave det

Vi har de 4 P’er; pris, produkt, place og promotion. Vi har

Udnytter du dine muligheder optimalt?

Lad mig hjælpe. Jeg har stor erfaring med både B2B og B2C på såvel det strategiske som eksekverende niveau. Vi kan altid starte med en uforpligtende snak om dine udfordringer.

Skal vi tales ved?

Få en Gratis Analyse

En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.

51 biler solgt på én video!

Se hvordan jeg har hjulpet MG Danmark med succes gennem videomarkedsføring.

Book mig gratis

15 min

Så ser jeg på, hvor video kan gøre en forskel for dig

Dine oplysninger bliver kun brugt forsvarligt i forbindelse med booking af mig samt eventuelt markedsføring efterfølgende.