Man - Tors: 09:00 - 16:00 / Fre: 09:00 -15:00

Dækker hele Danmark

Stærkere oplevelse af udstilling gennem video som formidling

kunsthal
+ 0 x
mere trafik
+ 0 %
flere besøgende

I starten af marts i 2021 indledte vi vores faste, gode samarbejde med Kunsthal Aarhus, som  allerede var forholdsvis veletableret, men ambitionerne om at nå bredere ud var bestemt ikke til at tage fejl af. Med en masse organiske besøgende om måneden som udgangspunkt formåede vi i fællesskab at løfte dette tal og lave en+35% forøgelse af dette via strategiske video i en hård branche med mange aktører og giganter. 

Approach

Kunsthal Aarhus havde allerede et pænt besøgstal, men sulten efter endnu flere var stor samtidig med, at det gerne vil forsøge at digitalisere deres udstillinger endnu mere. Målsætningen var at erobre mere organisk trafik. Kunsthal Aarhus valgte min klippekortsløsning. På denne måde kunne den marketingansvarlige bestille, når det passede ind i den hektiske hverdag uden at bruge tid og ressourcer på tung administration og forhandling. Løsningen var baseret på en fast pris og levering inden for 1-3 hverdage, ligesom at samme person stod for kontakt og eksekvering.

I samarbejde med Kunasthal Aarhus’ marketingansvarlige kortlagde vi relevante emner, som primært centrerede sig om deres kommende udstillinger. Dette indebar blandt andet omfattende materiale til selve udstillingen, hjemmeside og sociale medier.

Video Ads

En hovedvideo der kunne bruges under selve udstillingen men også til annoncering af den gennem de sociale medier og google ads.

Testimonial

En video som kunne supplere udstillingen ved en række interviews af kunstnerne, som satte ord på de tanker, som udstillingen bag bygget op omkring.

Video Ads

En video som forklarer den digitale side af en af Kunsthal Aarhus udstillinger, så man hjemmefra kunne få sat ord på nogle af de tanker, som der lå bagved.

Resultat

Resultaterne taler sit tydelige sprog. Kunasthal Aarhus har i dag markant flere besøgende, ligesom at man har formået at erobre flere følgere på sociale medier, hvor konkurrencen er benhård, og det er svært at tjene penge.

Den foreløbige status på samarbejdet, der fortsætter ufortrødent, lyder således:

  • +10x mere trafik til hjemmesiden gennem sociale medier og google ads
  • +35% flere besøgende på selve Kunsthal Aarhus, som følge af videotiltaget

Research & Indsigt

I samarbejde med teamet hos Kunsthal Aarhus kiggede vi dybere ned i deres målgruppe for at finde ud af, hvordan de agerere.

Kortlægning af købsrejse

For at kunne ramme målgruppen effektivt, kiggede jeg på hvor, hvornår og hvordan vi kunne ramme dem i deres købsrejse.

Kampagne Planlægning

Kunsthal Aarhus skulle bruge de rigtige digitale kanaler for at ramme målgruppen, og derfor hjalp jeg med at planlægge dette.

Skal jeg også hjælpe dig?

Så kontakt mig og find ud af, hvordan video kan gøre en forskel for din forretning.