Man - Tors: 09:00 - 16:00 / Fre: 09:00 -15:00

Dækker hele Danmark

Strategi skabte øget troværdighed
og kendskab til produkter

kianiro
Større
Kendskab
Øget
Troværdighed

Bilgiganten tager sin rolle alvorligt, og viser derfor den ærlige vej i en branche der er kendt for at udelede meget. Den ærlige tilgang er et nyt omdrejningspunktet hos Kia Danmark, som forsøger at imødekomme kunderne i øjenhøjde og sælge produkterne, dér hvor behovet i virkeligheden er.

Approach

Kia Danmark havde allerede utrolig godt styr på deres produkter og annoncering af dem, men den viden og troværdighed ønskede de at formidle ud til potentielle kunder, og det var her jeg hjalp til. Det vil sige, at vi havde informationen omkring produkterne med fordele og teknisk viden som vi fik gennem deres produktchef, teknikere og sælgere. Udover produkterne skulle der også etableres endnu mere troværdighed og relation til produkterne, så deres målgruppe kunne se sig selv bruge produktet. Derfor blev der skabt video ads, produktgennemgange, testimonials fra kunder samt webinars.

Video ads

Med en fængende video ad der har fuld fart over feltet, kunne vi fange potentielle kunder så tidligt i købsrejsen som overhovedet muligt.

Customer Testimonial

Produkter som er en stor investering for kunderne kræver øget troværdighed og relation. Derfor lavede vi en række kundeudtalelser, hvor man kunne se andre kunder bruge produktet og høre, hvorfor de havde valgt netop den bil.

Produktgennemgang

Et advanceret produkt kræver forklaring og gennemgang, og det gør sig bestemt gældende for biler. I dag har kunderne har allerede besluttet sig inden de kontakter bilforhandleren, og med sådan en video kan det være afgørende for, om de vælger din bil.

Webinar

2021 var året hvor webinar formatet for alvor blev skudt igang grundet corona. Derfor blev nogle af elementerne fra produktgennemgangen overført til live event, hvor man kunne stille spørgsmål undervejs. En særlig effektiv måde at sælge biler på.

Video Ads

Det hele skal ikke gå op i produkter og viden, og derfor lavede vi også en række underholdende videoer med en række Kia ambassadører, som kørte rundt i deres biler, mens de fortalte om deres liv og karriere.

Resultat

Det er en af de samarbejder, som har været igang i længst til, fordi Kia virkelig har oplevet, at video marketing er super effektivt, når der skal sælges produkter.   Med effektive videoer tilpasset købsrejsen har strategien ikke bare sparet en masse arbejdstimer hos sælgerne, det har også skabt større troværdighed og mere kendskab til de forskellige bilmodeller. 

Det har medført:

  • Større kendskab til de forskellige produkter samt fordele her
  • Øget troværdighed og relation til produkterne gennem kundeudtalelser

Research & Indsigt

I samarbejde med Kia Danmark har lavet en dybdegående undersøgelse af kundesegmentet og markedet for at finde content gaps.

Kortlægning af købsrejse

Dertil har jeg dannet et overblik over kundernes rejse og hvor, hvornår og hvordan de rammes bedst muligt undervejs.

Kreativ Anbefaling

På baggrund af min analyse og kortlægning er jeg kommet med en anbefaling af ville videotyper, som vil have størst effekt for at opnå målet.

Skal jeg også hjælpe dig?

Så kontakt mig og find ud af, hvordan video kan gøre en forskel for din forretning.