Brug storytelling til din fordel

Video og historiefortælling er som skabt for hinanden. De fører dit publikum gennem en virvelvind af følelser og sørger for, at de ikke mister opmærksomhed. Her er et par retningslinjer, der hjælper dig med at fortælle din brandhistorie, som var det en blockbuster.

Skurken, helten og det skæve øjeblik


Hver historie har brug for en begyndelse, en midte og en slutning. Og det er jeg sikker på, at du allerede ved. Men historien har også brug for en skurk, en helt og et par skæve øjeblikke.

Skurken behøver ikke at være en ond mutant der kommer for at ødelægge din omsætning og smadre dit varelager. Det kan være et problem, som dit publikum har, som f.eks. ikke at have tid til at gå ned i kagebutikken og købe ind til den inspirerende opskrift som de stødte på i sidste uge.

Historien har også brug for en helt. Tillykke, ja det er dig! Helten hjælper altid publikum med at besejre den onde skurk. Det er helten, der hersker til sidst og kører ud i den flotte solnedgang i slutingen af videoen.

Endelig har det brug for et par skæve øjeblikke. Du ved, et øjeblik, hvor du tror, ​​at alt er tabt og pludselig, ud af det blå, så har helten sejret!

Vær åben og troværdig


Nu er det jo din fortælling, som vi skal have frem, og ikke nogen fiktiv skurk. Så sørg altid for at være autentisk og troværdig. Det nytter ikke at stille falske påstande og give tomme løfter. Husk at være realistisk. Giv publikum et glimt af, hvem du virkelig er, og hvad du kan gøre gennem smarte USP’er – uden at bruge det ord, tak…

Hvordan gør du en forskel? Hvordan hjælper din heltemod publikum med at besejre den onde skurk? Hvad gør dig … dig?

Gå ud med et brag


Hvis du lykkedes med det, lover jeg dig, at du trækker dit publikum ind med din engagerende historie. Nu er det tid til at slutte med stil med en stor opfordring – call to action, om man vil… Hvad vil du gerne have, at din bruger skal gøre? Tænk på en enkelt handling, der ville gøre din historie til en succes. Vil du have dem til at gå til din hjemmeside? Dele din video? Eller bare abonner på dit nyhedsbrev? Du bestemmer. Vær kreativ og find på nogle gode ideér.

Og som jeg altid siger, så husk at holde det enkelt.

Læs andre indlæg

Oplev Vedio’s videomarketing blog!

Vi vil gerne byde alle marketinggenier, videofans og business folk velkommen til

Hvordan kommer man igang med video?

Hvis du er forælder, ved du udmærket godt, hvordan småbørn håndtere deres

Sådan bør du tænke video, når du skal lave det

Vi har de 4 P’er; pris, produkt, place og promotion. Vi har

Skal jeg hjælpe dig?

Vi kan altid starte med en uforpligtende snak over mail, telefon eller på et fysisk møde. Her taler dine udfordringer og ønsker igennem og i fællesskab får identificeret de oplagte video marketing tiltag til din virksomhed.

Giv Casper et kald eller send ham en mail, og så tager vi den derfra. Vi ser frem til at høre fra dig.

Få en Gratis Analyse

En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.

51 biler solgt på én video!

Se hvordan jeg har hjulpet MG Danmark med succes gennem videomarkedsføring.

Book mig gratis

15 min

Så ser jeg på, hvor video kan gøre en forskel for dig

Dine oplysninger bliver kun brugt forsvarligt i forbindelse med booking af mig samt eventuelt markedsføring efterfølgende.