Man - Tors: 09:00 - 16:00 / Fre: 09:00 -15:00

Dækker hele Danmark

Sort humor gav større engagement på de sociale medier

+ 0 %
Engagement
+ 0 x
Mere trafik

Hos HH Simonsen ved de, hvad en god hårdag betyder. At håret spiller en afgørende rolle for, hvordan de har det, når de ser sig selv i spejlet, siger de selv. Virksomheden er dansk og blev grundlagt i 2003 i den Sønderjyske by Skærbæk. I dag er det en af de førende brands herhjemme når det gælder hårpleje produkter og frisør artikler.

Approach

HH Simonsen ønskede at promovere deres produkter på en skør og anderledes måde, samtidig med at de kunne give mere viden og værdi om deres produkter til deres kunder. 

Markedet for hårprodukter og frisørartkler kan være hård, og der er stor konkurrence. Derfor er det vigtigt at skille sig og skabe en større personlighed omkring sit brand.

I samarbejde med HH Simonsen undersøgte jeg deres marked, forretning og målgruppe, så jeg kunne blive bedre på, hvilken retning vi skulle gå med en videostrategi.  Udover at vi skulle ramme en masse nye potentielle kunder gennem en video ad, så skulle vi også arbejde med dem, som allerede var en del af virksomhedens købstragt. Derfor blev løsningen en promovideo samt en række produktvideoer, som gav noget viden og værdi omkring brugen af produkterne. 

Video ad

I den her video tog vi en lidt skæv og anderledes vinkel for at prøve at fange potentielle kunder gennem humor og gøre det til en måde at bryde gennem støjen. 

Produktvideo

Derudover lavede vi en række produktvideoer, hvor en specialist fortalte om, hvordan man kunne bruge produkterne bedst muligt.

Produktvideo

Det samme gælder denne video, hvor produktet bliver testet og vist, hvordan man bruger det, så man kan opnå et flot resultat.

Resultat

Vores samarbejde HH Simonsen er gået rigtig godt, og vi har opnået imponerende resultater på både de indholdsmæssige opgaver, men også gennem  Facebook og Instagram-annonering.

Resultat indtil videre:

  • +33% mere engagement på sociale medier
  • +10x mere trafik til hjemmesiden

Research & Indsigt

For at få en bedre forståelse af forretningen og målgruppen satte jeg mig ned og undersøgte, hvordan vi bedst kunne håndtere den proces.

Kortlægning af købsrejse

For at ramme målgruppe de rigtige sted i købsrejsen og finde ud af, hvilke type videoer der skulle bruges, satte jeg mig for at kortlægge deres rejse hus HH Simonsen.

Kampagne Planlægning

Derudover skulle vi sikre, at vi ramte dem på de rigtige medier og kanaler og på det rigtige tidspunkt. Derfor planlagde jeg videokampagnen, som skulle drive det.

Skal jeg også hjælpe dig?

Så kontakt mig og find ud af, hvordan video kan gøre en forskel for din forretning.