Man - Tors: 09:00 - 16:00 / Fre: 09:00 -15:00

Dækker hele Danmark

Sort humor gav større
engagement på sociale medier

Videotype
Reklamevideo
Web
hhsimonsen.dk

Hos HH Simonsen ved de, hvad en god hårdag betyder. At håret spiller en afgørende rolle for, hvordan de har det, når de ser sig selv i spejlet, siger de selv. Virksomheden er dansk og blev grundlagt i 2003 i den Sønderjyske by Skærbæk. I dag er det en af de førende brands herhjemme når det gælder hårpleje produkter og frisør artikler.

Fremgangsmåde

HH Simonsen ønskede en reklamevideo med kant, og derfor gav de fuldstændig frie tøjler, da denne video blev produceret. Derfor var det en oplagt mulighed for at prøve noget helt andet, end hvad HH Simonsen ellers gør, når de lavet content, som er noget mere fint i det. Videoen skulle tale bredt og gerne med noget humor, som man ville kunne huske. HH Simonsen slår sig på, at deres produkter er meget hårdføre, og det skulle også være vinklen i denne video – men hvor meget kan den egentlig holde til? Det lod vi komme an på en prøve, som blev til denne reklamevideo.

Resultatet

Resultatet af videoen og samarbejdet med HH Simonsen er gået rigtig godt, og vi har opnået imponerende resultater på både de indholdsmæssige opgaver, men også gennem  Facebook og Instagram-annonering. Resultat indtil videre +33% mere engagement på sociale medier samt +10x mere trafik til hjemmesiden. Videoen blev delt og kommenteret rigtig mange gange, fordi folk synes, at den var sjov – og det må man sige gav noget på den lange bane.

Har du spørgsmål? Eller brug for at blive inspireret?

Så tag fat i mig. Jeg er altid nysgerrig på nye videoprojekter og kan give inspiration og gode råd med på vejen. Og jeg hører også gerne om dit. 

Det her, er værd at vide

Få indsigt og viden om hacks, tips & tricks og best practice du kan bruge i din videomarkedsføring.