Videomarkedsføring for
hoteller og rejsebureauer

Brug video til at tiltrække, konvertere og give en oplevelse til dine kunder.

Bliv mere visuel

Som rejsebureau eller hotel har du højst sandsnylig en hjemmeside og en profil på de sociale medier, og derfor er det vigtigt at være med på moden og følge med trenden indenfor videomarkedsføring.  At forstå det nyeste trends og de muligheder du har, er nøglen til vækst, der kan skalere din virksomhed effektivt.

Mange rejsebureauer og hoteller bruger i dag content marketing – og det er stadig en rigtig god ide, at bruge sine resourcer der, da content marketing er en yderst effektiv måde at sælge dine services og produkter på. Videomarkedsføring er den næste store medier indenfor rejse- og turismemarkedsføring når det drejer sig om online. Ved brug af den rigtige videomarketingstrategi kan du tiltrække flere besøgende. Vi har i løbet af de seneste år oplevet en eksplosiv vækst i videomarkedsføring, og videoer er også et attraktivt og sjovt medie, der bruges af millioner af potentielle rejsende rundt om i verden, der leder efter spændende oplevelser og gode overnatningsmuligheder.  

Video øger trafikken til dit websted, prioriteres højt i Googles søgeresultater og hjælper i sidste ende med at skaffe dig flere salgsmuligheder.

Ifølge Google -undersøgelsen “The Travellers Road to Decision” er YouTube det mest anvendte websted til rejserelaterede videoer, hvor 81% brugere leder efter forretningsrejsemuligheder og 79% søger efter personlige rejsemuligheder.Forbrugerne leder efter online videoer for at hjælpe dem med at træffe beslutninger. Samlet set ser 63% videoer til personlige rejser og 66% til forretningsrejser. Mange forbrugere opretter anmeldelser og uploader deres egne rejsevideoer. Online destinationer eller online hotelvideoer kan hjælpe med at skaffe flere besøgende og dermed øge omsætningen.

Synlighed er nøglen indenfor rejsebranchen, fordi nutidens rejsende er meget mere krævende, når det kommer til online-bookinger, før de fuldt ud forpligter sig.

En visuel oplevelse

I dag er rejsende på udkig efter en visuel oplevelse, inden de rejser til en destination. En oplevelse som hjælper dem med let at træffe beslutninger. Lad os sige, at du er et rejsebureau og vil sælge dine rejsepakker i Thailand og får lavet en video, der viser sightseeingaktiviteter, som kan øge chancerne for at dine potentielle kunder får interesse i at besøge stedet og booke din rejsepakke.

Unge mennesker er den største kategori af rejsende – og de er store forbrugere af YouTube, ifølge ovennævnte statistik kan være din målgruppe. Som rejsebureau bør du overvejer videomarkedsføring video marketing, da det helt sikkert vil hjælpe din virksomhed.

Hvis du er et hotel, vil en video, der viser dine hotellokaler og værelser, hjælpe dine potentielle kunder med at få en visuel oplevelse, som de de kan bruge i deres overvejelser.

Du har mulighed for at vise faciliteter, som fitnesscenter, spa, swimmingpool osv. I form af korte videoer til deres kunder, når de er på hotellets websted. Dette vil gå langt med at øge de direkte bookinger til hotellet.

Du behøver ikke kun at begrænse dig selv til de værelser og de supplerende tjenester, du tilbyder, men du kan også skabe en følelsesmæssig forbindelse ved at lægge videoer op af grundlæggerne, der taler om hotellets historie. Sådanne videoer skaber en tillid hos kunderne om den oplevelse, de får, hvis de booker hotellet.

Du kan også vise korte videoudtalelser fra tilfredse kunder for at styrke dit brands troværdighed.

Fordele ved videomarkedsfring

Videoer giver de bedste  muligheder for at opbygge dit brand. Så hvis du er et lille eller et mellemstort rejsebureau eller et hotel, kan du vise en video, der formidler dit hotels historie og hvad dit hotel står for. Sådan noget vil kune hjælpe dig med at øge brand awareness og anerkendelse.

Når dine kunder ser en video af den destination, de er interesserede i at besøge, øger det chancerne for, at kunden booker den rejse hos dig. Eller hvis du har et hotel og bruger videoer, der viser de typer værelser og services, du leverer, opbygger det en tillid i kundernes bevidsthed om de services, de kan forvente, når de når deres destination. Dette hjælper med at generere kundeemner til din virksomhed.

En video på din hjemmeside er en god måde at forbedre online engagement hos kundeemner eller potentielle kunder.
Det er et fantastisk værktøj rent SEO mæssigt. Ifølge Googles søgealgoritme prioriterer det kvalitetsindhold frem for søgeordsspecifikt indhold og videoer, især dem, der uploades til YouTube, kan have en betydelig indvirkning på søgerangeringer.

YouTube har en enorm brugerbase, så chancerne for flere delinger, likes, kommentarer  er store og videoen har ligeledes mulighed for at blive et viral hit, forudsat at du producerer kvalitetsindhold til din målgruppe.

Ifølge vidyard.com har dine kunder 10 gange større sandsynlighed for at engagere, integrere, dele og kommentere videoindhold end blogs eller relaterede sociale indlæg.

Du kan bruge videoanalyse til at studere kundeadfærd og arbejde med at forbedre din ydeevne. Det er meget vigtigt at forstå kundernes adfærd og hvordan den udvikler sig.

Se på salgstragten

Lad os tænke på de forskellige faser af købsrejsen eller salgstragten; fra start til slut kan det tage +80 dage for den gennemsnitlige forbruger at træffe deres rejsebeslutninger. Rejsende besøger 22 forskellige websteder i gennemsnit 9,5 sessioner før booking (Google/Ipsos MediaCT). Du skal engagere dine potentielle kunder på alle trin fra bevidsthed til overvejelse til konvertering og forstå deres motiver.

For at øge bevidstheden skal du producere video, der virkelig er værdifuldt for dit publikum. På dette studie bør du undgå at være for salig eller nøjeregnende. Husk at inkludere en call-to-action.  Fokuser på at inspirere dit publikum i bred forstand, og følg derefter dette med mere specifikt indhold senere.

På det næste trin kan du bruge kundeudtalelser som giver dine kunder tryghed før de køber hos dig samt brandvideoer til at fortælle din unikke historie. Der kan være mulighed for at sælge mere med videotips og guides om destinationen fra ture til lokale skikke. Hvis du vil byge videre på dette kan du opfordre dem til at give feedback og dele brugergenererede historier.

Kvaliteten skal være god

For give en oprigtig oplevelse af, hvordan det er at rejse til dine destinationer eller bo på dit hotel er der behov for indhold og optagelser i høj kvalitet. Her nytter det ikke noget at gå op kompromis med kvaliteten, når det er det der skal sælge oplevelsen – medmindre historien i dit indhold er ekstra ordinær god.

Du kan derefter bruge indholdet af høj kvalitet på tværs af dit marketingmix. For eksempel med e-mailmarketing kan brueng af ordet “video” i emnefeltet øge åbningsraten med 19%, og reducere afmeldinger med 26%..

Lad dine kunder tale for dig

Kundeudtalelser kommer virkelig til sin ret, når det drejer sig. om video. Tag fat. ide kunder, som har noget positivt at sige og sørg for, at du har en strategi for negative kommentarer på sociale medier og YouTube. Hvis du svarer med et autentisk svar, kan du gøre den kritiker til en fan. Ofte stillede spørgsmål på video kan også være nyttige til at stille spørgsmål til kundeservice.

Brugergenerede rejseoplevelser

Da forbrugerne i stigende grad deler deres feriehøjdepunkter via sociale medier og lever deres sociale liv digitalt, er det vigtigt for virksomheder at benytte sig af dette ved at bruge brugergenereret indhold. For eksempel har Airbnb gjort sit til eksperter i det, hvis du kigger på deres hjemmeside og sociale medier.

Oplev Vedio’s videomarketing blog!

Vi vil gerne byde alle marketinggenier, videofans og business folk velkommen til

Hvordan kommer man igang med video?

Hvis du er forælder, ved du udmærket godt, hvordan småbørn håndtere deres

Sådan bør du tænke video, når du skal lave det

Vi har de 4 P’er; pris, produkt, place og promotion. Vi har

Udnytter du dine muligheder optimalt?

Lad mig hjælpe. Jeg har stor erfaring med både B2B og B2C på såvel det strategiske som eksekverende niveau. Vi kan altid starte med en uforpligtende snak om dine udfordringer.

Skal vi tales ved?

Få en Gratis Analyse

En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.

51 biler solgt på én video!

Se hvordan jeg har hjulpet MG Danmark med succes gennem videomarkedsføring.

Book mig gratis

15 min

Så ser jeg på, hvor video kan gøre en forskel for dig

Dine oplysninger bliver kun brugt forsvarligt i forbindelse med booking af mig samt eventuelt markedsføring efterfølgende.