Forklar så det er nemt at forstå

En explainer film viser lavpraktisk, hvordan et produkt eller service fungerer.

Explainerfilm

En explainerfilm må gerne være sjov og kæk i sit udtryk, så interessen ikke slipper op – som den tit kan gøre, når det gælder instruktioner.

Den er ikke tænkt som en reklame, men fungerer lidt som indirekte reklame. Her kan bruges animation, men jeg laver tit explainer videoer som minidokumentar, da det giver en tryghed, at et rigtigt menneske viser, hvordan noget fungerer i praksis. En explainer video må gerne være sjov og kæk i sit udtryk.

Hvornår bør du vælge den?

En explainer film kan bruges i mange forskellige tilfælde. Det kan for eksempel være, at en virksomhed gerne vil vise hvordan de producerer æblemost, fordi det kan være interessant at følge processen. I disse tilfælde vil jeg ofte give filmen et dokumentarisk og autentisk præg, der gør processen mere spændende og hyggelig at følge med i. En Explainer film kan også være mere praktisk-orienteret til produkter, hvor kunden eller brugeren har behov for at vide, hvordan de bruger deres boremaskine eller samler deres møbel, når de har købt det.

Rent produktionsmæssigt laver jeg Explainer film på to forskellige måder: Med animation og uden animation. De to typer af explainerfilm som jeg laver, er gode på hver sit område og sammen vurderer vi, hvad den bedste løsning for jeres virksomhed vil være.

Animation

Jeg tilbyder Explainer film med animation som et understøttende element. Dette giver et frisk udtryk, og kan ofte gøre instruktioner lettere spiselig.

Hvis der ønskes animation som understøttende element bruger jeg ofte grafik til at understrege vigtige tal eller pointer. Det kan ofte bare være nok med almindelig grafik, altså et lille tekststykke eller nogle bestemte tal eksemplificeret meget enkelt. I andre tilfælde bruger jeg animationer, i fuld skærm eller i sammenspil med de normale filmoptagelser på skærmen.

Uden animation

En Explainer film kan laves som en minidokumentar forstået på den måde, at det er en hovedkarakter der giver instruktioner, hvilket vil sige at det ikke kræver et stort administrativt forarbejde. Det giver tryghed, at et rigtigt menneske i normale omgivelser viser, hvordan noget fungerer i praksis. Dette er samtidig også billigere at få produceret en Explainer film med animation.

Explainerfilm for Intempus

Her er en film, som jeg har lavet for Intempus, da de havde brug for en video, der kunne vise deres potentielle kunder hvilke features deres platform råder over.

Oplev Vedio’s videomarketing blog!

Vi vil gerne byde alle marketinggenier, videofans og business folk velkommen til

Hvordan kommer man igang med video?

Hvis du er forælder, ved du udmærket godt, hvordan småbørn håndtere deres

Sådan bør du tænke video, når du skal lave det

Vi har de 4 P’er; pris, produkt, place og promotion. Vi har

Udnytter du dine muligheder optimalt?

Lad mig hjælpe. Jeg har stor erfaring med både B2B og B2C på såvel det strategiske som eksekverende niveau. Vi kan altid starte med en uforpligtende snak om dine udfordringer.

Skal vi tales ved?

Få en Gratis Analyse

En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.

51 biler solgt på én video!

Se hvordan jeg har hjulpet MG Danmark med succes gennem videomarkedsføring.

Book mig gratis

15 min

Så ser jeg på, hvor video kan gøre en forskel for dig

Dine oplysninger bliver kun brugt forsvarligt i forbindelse med booking af mig samt eventuelt markedsføring efterfølgende.