Videomarkedsføring for eCommerce

Brug video til at øge salget, informere og give en god oplevelse til dine kunder.

Engager dine kunder

Når det kommer til at købe produkter online, vil dine kunder gerne se, hvad det er de køber, inden de putter den i indkøbskurven.

Du har muligvis investeret i produktbilleder, skrevet gode beskrivelser og fået samlet anmeldelser af dine produkter, men jeg vil mene, at intet af det har helt samme effekt som en engagerende video.

Potentielle kunder er mere tilbøjelige til at blive forelsket i et produkt, hvis de kan se, hvordan det fungerer, og hvorfor andre kunder er begejstrede for det.

Produktion af video til din webshop kan virke som en stor investering, men gevinsten er det 100 gange værd. Faktisk forventes det, at videoer i 2022 vil udgøre op til 80 procent af al internettrafik. Og du vil sikkert gerne have et stykke af den kage, tænker jeg…

Derfor bør du bruge videomarkedsføring til din webshops til at sælge flere af dine produkter online og øge kendskabet til dit brand.

Hvorfor skal du bruge videomarkedsføring?

Hubspot fandt ud af, at 78 procent af de, der ser online videoer, gør de hver eneste uge og 55 procent af dem, ser det dagligt.

YouTube er det næstmest trafikerede websted på nettet kun overgået af Google. Og hey, Google ejer YouTube, så de to platformen taler rigtig godt sammen, hvilket er en fordel for dig.

Der er ingen tvivl om, at dette former den måde, hvorpå kunder interagerer med indhold, absorberer oplysninger, træffer købsbeslutninger og deler indhold på tværs af internettet.

Videoindhold modtager ikke kun meget trafik, det kan også spille en rolle i konverteringer. Landingssider med videoindhold oplever en stigning på 80 procent i konverteringer. For e -mail -kampagner viser selv omtale af “video” i emnelinjen en 19 procent højere åbningsprocent.

Videoindhold er ikke længere nice-to-have, når du vil  vise dine produkter online – det er en hel strategi.

Hvad gør video marketing så effektiv?

Videomarkedsføring giver dig mulighed for at fortælle en historie om dine produkter og engagere dine potentielle kunder på en unik måde. Videoer giver dine produkter liv.

Mens et stillbillede og en kort beskrivelse giver en idé om, hvad dit produkt handler om, kan du i en video demonstrere alle fordelene og funktionerne.

Du kan vise, hvordan det er, når andre kunder bruger dit produkt, hvad de elsker ved det, og hvad der gør dit brand bedre end resten. Du kan bruge humor, fortælle en historie eller tale til dine kunders følelser.

Med video til eCommerce kan du:

  • Forklare, hvordan du bruger dine produkter
  • Beskriv alle funktioner
  • Del positive kundeanmeldelser
  • Fortæl en historie omkring dit produkt
  • Fortæl kunderne om din forretning og dens værdier
  • Vis dit produkt i aktion
  • Sammenlign dit produkt med dine konkurrenters
  • Skab større tillid til potentielle kunder
  • Fortæl om fordelene, og hvad der får dig til at skille dig ud
  • Videoindhold hjælper dine potentielle kunder med at blive mere trygge ved dit produkt.
  • De kan med egne øjne se produktets kvalitet.

Det gør det også let for brugerne at dele dit indhold på sociale medier, øge brand awareness og udvide din rækkevidde.

Hvilke typer videoer kan jeg oprette?

Potentialet for dit videoindhold er kun begrænset af din fantasi.

Som en webshop tilbyder du sandsynligvis en række produkter, og hver enkelt produkt kan markedsføres anderledes i mange typer videoer.

Hvis du har en solid forståelse af, hvad dine potentielle kunder ønsker og har brug for, og hvad dine eksisterende kunder elsker ved dine produkter, kan du brainstorme, hvilken type videoindhold der vil ramme dem mest effektivt.

Her er et par videoer, som du kan lave for at engagere potentielle kunder og øge onlinesalget.

Korte marketingvideoer

Det er efterhånden blevet rimelig nemt at skyde en video med din mobiltelefon, som du kan lægge direkte op på dine sociale medier.

F.eks. kan du tage fat på almindelige spørgsmål, som kunderne har, tale om, hvad der gør dit brand unikt, eller annoncere et nyt produkt.

Nogle gange fungerer korte, præcise, autentiske videoer bedst for at få potentielle kunder til at stole på dit brand. Bare kom i gang. Og hvis du vil have hjælp, så tilbyder jeg små løsninger, hurtige også.

Produkt- eller vejledningsvideoer

Nuværende og potentielle kunder kan begge drage fordel af produkt- og vejledningsvideoer. Du kan vise en ny kunde, hvordan du bruger et produkt, fordelene ved det, samt besvare nogle af alle de spørgsmål, folk måtte have.

Installations- eller produktmanual

Ingen kan lide at læse en lang manual. Ved at bruge produkt- og installationsvideoer kan du bedre forklare kunderne, hvordan de opsætter og bruger deres nye produkt.

Brugere søger konstant efter oplysninger om produkter, de allerede bruger. At have videoer omkring deres almindelige spørgsmål er fantastisk til søgemaskineoptimering (SEO), hvilket vil føre mere trafik til din hjemmeside eller YouTube -kanal.

Produktanmeldelser & Testimonials

Selvom der er mange steder, hvor brugerne kan tjekke anmeldelser af dine produkter, er intet lige så overbevisende som en videoudtalelse.

For det første er det meget sværere at forfalske videoudtalelser, så potentielle kunder stoler mere på anmeldelserne fra dine kunder. Endvidere er videoer meget mere engagerende end at læse anmeldelser online. Når brugerne først ser dine glade kunder, som de kan relatere sig selv til, er de  også tilbøjelige mere til at shoppe i din webshop.

Ekspert Interviews

At interviewe eksperter, enten om dine produkter eller et emne, der er af interesse for dit publikum, er en fantastisk måde at opbygge autoritet på i din branche. Folk elsker at lære nye ting og høre om kommende tendenser fra de bedste af de bedste.

Facebook eller Instagram Live

Med fremkomsten af livevideo, f.eks. Facebook Live og Instagram Live, er det ikke nødvendigt at dine videoer er optaget på forhånd.

Du skal blot logge ind på din sociale mediekonto, planlægge din besked og gå live. Ikke kun kan du tale med dine følgere i realtid, men du kan derefter dele din video på sociale medier eller uploade den til YouTube for at blive omformet til mere indhold.

Live video er utrolig interaktiv og er en fantastisk måde for følgere at få forbindelse til dit brand.

Story-Baseret videoer

Den mest effektive videoindhold er historiebaserede videoer. Disse videoer beskriver ikke bare dit produkt, de skaber en fortælling omkring det, som dine potentielle kunder vil huske.

Tænk på Nike skoannoncer. De beskriver ikke kun skos funktioner og fordele. De viser nogen, der dyrker sport, nyder deres liv og forbinder med venner, alt imens de har Nike -sko på. Med denne tilgang er glæden i skuespillerens ansigt alt, hvad brugerne skal se for at være overbevist om, at Nike -produkter vil forbedre deres liv.

Med historiebaserede videoer kan du skabe den følelse af forbindelse til dine potentielle kunder.

Del på tværs af platforme

Du har investeret tid, penge og energi i at få produceret fedt videoindhold, så du vil helt sikkert også gerne have, at det får så bred en rækkevidde som muligt.

Du kan bruge dine videoer på din hjemmeside, på sociale medier og måske i dine e -mail -kampagner. Du kan lave et blogindlæg og integrere videoen til at generere endnu mere organisk trafik. Hvis du har produktvideoer, skal disse vises på dine produktsider.

Husk, at video også involverer markedsføring… så det er bedst, at du har en plan for, hvordan du markedsfører dit indhold på flere måder. Dette hjælper dig med at generere den bedst mulige ROI gennem salg på din webshop.

Oplev Vedio’s videomarketing blog!

Vi vil gerne byde alle marketinggenier, videofans og business folk velkommen til

Hvordan kommer man igang med video?

Hvis du er forælder, ved du udmærket godt, hvordan småbørn håndtere deres

Sådan bør du tænke video, når du skal lave det

Vi har de 4 P’er; pris, produkt, place og promotion. Vi har

Udnytter du dine muligheder optimalt?

Lad mig hjælpe. Jeg har stor erfaring med både B2B og B2C på såvel det strategiske som eksekverende niveau. Vi kan altid starte med en uforpligtende snak om dine udfordringer.

Skal vi tales ved?

Få en Gratis Analyse

En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.

51 biler solgt på én video!

Se hvordan jeg har hjulpet MG Danmark med succes gennem videomarkedsføring.

Book mig gratis

15 min

Så ser jeg på, hvor video kan gøre en forskel for dig

Dine oplysninger bliver kun brugt forsvarligt i forbindelse med booking af mig samt eventuelt markedsføring efterfølgende.