Man - Tors: 09:00 - 16:00 / Fre: 09:00 -15:00

Dækker hele Danmark

Inspiration og passion skabte mere trafik og flere medlemmer

dhpu
+ 0 x
mere trafik
Øget
medlemstal

Dansk Paragliding og Hanggliding Union har siden sin grundlæggelse har siden være fundamentet for passion og gode oplevelser hus sine medlemmer.   Der er dog hård kamp om medlemmerne, hvor det ikke er nok “bare” at tilbyde gode oplevelser. De rigtige mennesker skal også se det.

Approach

Teamet bag Dansk Hanggliding og paragliding Union ønskede mit bud på en mere strømlinet og ambitiøs rekrutteringsmotor, der kunne understøtte den rejse, de allerede har været på, og som var mulig at skalere til at rekruttere endnu flere medlemmer. Videostrategien skulle hænge sammen økonomisk, uden at udvande brandet med tilbuds- og priskommunikation. Teamet havde desuden planer om at automatisere hele eller dele af hverdagen marketingopgaver, så der var tid og fokus til de mere strategiske tiltag.

Som supplement ønskede man også at lægge en strategi til et indholdsunivers med guides, tips og tricks, der skulle fange mere top funnel-søgninger, og ligeledes fungere som en kanal til at indsamle permissions til deres nyhedsbrev.

I samarbejde med holdet bag Dansk Paragliding og Hanggliding Union lagde jeg mig fast på en strategi bestående af forskellige videoer, der kunne bruges strategiske steder i deres målgruppes kunderejse  og gennem nyhedsbreve og betalt annoncering via Facebook og Instagram.

Helt konkret indebar planen et videosetup igennem hjemmeside, Facebook og Instagram for at øge trafikken den vej.

Rekrutteringsvideo

Videoen som skulle trække trafik og fange målgruppen gennem de digitale kanaler, var en hoved video kombineret med reportage og interviews fra nuværende medlemmer.

Intern strategivideo

Derudover ville unionen gerne have skabt en intern strategivideo, som kunne sendes ud til deres bestyrelse og medlemmer midt under corona. Denne video havde ikke så meget med selve rekrutteringen at gøre.

Resultat

Vores samarbejde med Dansk Paragliding og Hangliding Union er gået rigtig godt, og vi har opnået imponerende resultater på både de indholdsmæssige opgaver, men også gennem  Facebook og Instagram-annonering.

Resultat indtil videre:

  • +12x mere trafik til web gennem sociale medier og annoncering
  • Generelt øget medlemstal som i øjeblikket er ved at blive udregnet nøjtagtigt

Researh & indsigt

Jeg startede med at undersøge DHPU for at få en solid forståelse af deres forretning, målgruppe og marked.

Kortlægning af Kunderejse

Jeg kiggede på deres nuværende tiltag, og hvor det var eventuelle huller som kunne effektiviseres med vide

Kreativ Anbefaling

Ud fra kunderejsen anbefalede jeg en række videotyper, som jeg vidste ville give den ønskede effekt.

Skal jeg også hjælpe dig?

Så kontakt mig og find ud af, hvordan video kan gøre en forskel for din forretning.