Man - Tors: 09:00 - 16:00 / Fre: 09:00 -15:00

Dækker hele Danmark

Organisk medlemsvækst på 23% og større eksponering af sporten

ishk-1024x564.jpg
+ 0 x
mere trafik
+ 0 %
medlemsvækst

I slutningen af 2019 stødte jeg første gang på Danmarks Ishockey Union, som ønskede at få hjælp til at rekruttere flere unge spillere til sporten – og da de rakte ud til mig, var ambitionerne tårnhøje. Danmarks Ishockey Union er et godt eksempel på en vaskeægte vækstcase, der er vokset med raketfart i trafik og medlemsvækst.

Approach

Danmarks Ishockey Union er en case, der understreger vigtigheden af at kombinere det gode indhold i kombinationen med et fokus på passion. Ambitionen var at opbygge relevant indhold med afsæt i inspiration og storytelling for at tiltrække potentielle medlemmer.

Som supplement ønskede man også at lægge en strategi til et indholdsunivers med guides, tips og tricks, der skulle fange mere top funnel-søgninger, og ligeledes fungere som en kanal til at indsamle permissions til deres nyhedsbrev.

I en sportsunion er det vigtigt, at man får opbygget en medlemsmasse og fokuserer på de steder der gør, at medlemmer bliver. Derfor tog jeg afsæt i en komplet video-analyse, der kortlagde muligheder og fokusområder.

Jeg startede langt nede i salgstragten, hvorfor kommercielle videoer og de mere ”sælgende” flows havde en førsteprioritet. Dernæst bevægede vi os en smule længere op i kunderejsen for at sætte os på de tidligere spørgsmål og efterspørgsler, herunder primært igennem indholdsuniverset.

Til content arbejdet skulle jeg naturligvis arbejde helt konkret med et udgangspunkt i de, som potentielle medlemmer var interesseret i, hvor jeg via en kortlægning af kunderejse og research og indsigt hurtigt kunne se, hvor andre med samme fokus fik meget trafik. Den korte historie er så, at jeg lavede inspirerende videoer, der tog udgangspunkt i passionen og drømmene.

Testimonialvideo

Med passion og drømmene tog vi fat på en række stjernespillere for at høre dem om, hvor de starterede deres karriere.

Testimonialvideo

Der skulle også være ekstra fokus på at rekruttere unge pigespillere og derfor var det vigtigt at have nogle spillere med fra kvindelandsholdet.

Testimonialvideo

Op til vinter-ol i Beijing fik vi lavet en aftale med nogle landsholdsspillere, som kunne fortælle om deres passion og drømme, som startede da de var helt unge.

Testimonialvideo

Der blev talt om drømme, som i den grad gik i opfyldelse da herre- og kvindelandsholdet blev optaget til vinter-ol.

Resultat

Samarbejdet fortsætter med fuld fart fremad. Allerede er der dog ingen tvivl om, at tingene i den grad har rykket sig for Danmarks Ishockey Union. En case, der viser, at man kan komme langt med godt indhold, som andre kan relatere til og finde inspiration og drømme i.

Resultat indtil videre:

  • +13x mere trafik gennem social medier
  • +34% medlemsvækst af nye unge spillere

Researh & indsigt

Jeg startede med at undersøge DIU for at få en solid forståelse af deres forretning, målgruppe og marked.

Kortlægning af Kunderejse

Jeg kiggede på deres nuværende tiltag, og hvor det var eventuelle huller som kunne effektiviseres med vide

Kreativ Anbefaling

Ud fra kunderejsen anbefalede jeg en række videotyper, som jeg vidste ville give den ønskede effekt.

Skal jeg også hjælpe dig?

Så kontakt mig og find ud af, hvordan video kan gøre en forskel for din forretning.